Wednesday, March 30, 2016

No. 21 The Inn



No. 21 The Inn
To this deserted graveyard 
My winding trail has led
A refuge on my journey 
This thought ran through my head
The green funereal garlands 
Must be the welcome signs 
Inviting weary travelers
To cooler halls inside
Yet even in this hospice 
Have all the rooms been let?
I'm weak and near exhaustion 
My mortal wounds are wet
O merciless old tavern 
Will you too turn me back?
So onward ever onward
My faithful walking staff

21. Das Wirtshaus
Auf einen Totenacker
Hat mich mein Weg gebracht; 
Allhier will ich einkehren, 
Hab ich bei mir gedacht.
Ihr grünen Totenkränze 
Könnt wohl die Zeichen sein, 
Die müde Wand'rer laden
Ins kühle Wirtshaus ein.
Sind denn in diesem Hause 
Die Kammern all' besetzt ? 
Bin matt zum Niedersinken, 
Bin tödlich schwer verletzt.

O unbarmherz'ge Schenke, 
Doch weisest du mich ab ? 
Nun weiter denn, nur weiter, 
Mein treuer Wanderstab !

No comments:

Post a Comment