Saturday, January 23, 2016

No. 10 Rest




No. 10 Rest
I notice now how far I've gone
My resting legs are weary
The journey served to push me on
The route so stark and dreary
My feet, they never quit the road
It was too cold for staying
My shoulders felt no heavy load
The storm this weight conveying
Within a coaler’s tiny hut
To quiet refuge turning
My weary limbs are quiet but
Their wounds continue burning
You too my heart in strife and gloom
So wild and so enduring
Feel in the quiet of the room
Your burning serpent stirring

10. Rast
Nun merk' ich erst wie müd' ich bin,
Da ich zur Ruh' mich lege;
Das Wandern hielt mich munter hin
Auf unwirtbarem Wege.
Die Füße frugen nicht nach Rast,
Es war zu kalt zum Stehen;
Der Rücken fühlte keine Last,
Der Sturm half fort mich wehen.
In eines Köhlers engem Haus
Hab' Obdach ich gefunden.
Doch meine Glieder ruh'n nicht aus:
So brennen ihre Wunden.
Auch du, mein Herz, in Kampf und Sturm
So wild und so verwegen,
Fühlst in der Still' erst deinen Wurm
Mit heißem Stich sich regen !

No comments:

Post a Comment